Auto Buitenland

Op de afdeling auto buitenland ben jij het eerste aanspreekpunt voor automobilisten die zijn gestrand in het buitenland. Het werk op deze afdeling is variërend, omdat iedere beller op een andere plek, een ander moment en met een andere reden belt. Jouw taak is al deze personen te helpen. Daarbij leef je, je in de situatie waarin de bestuurder zich op dat moment verkeert. Alleen dan kun jij de juiste hulp verzorgen! 

Een dag op Auto Buitenland

Jouw dag zit er bijna op. Je hebt al vele mensen kunnen helpen en nog even en dan kun je, je lekker uitleven in de fitnessruimte.
De telefoon gaat, waarschijnlijk jouw laatste telefoontje voor vandaag. “Hallo, spreek ik met de alarmcentrale? Mijn naam is Pieter en sta met pech in Frankrijk”.
Op de achtergrond hoor je meer mensen, dus je vraagt naar de situatie. 

Pieter staat met zijn vrouw en drie jonge kinderen langs de kant van de weg. De auto wil niet starten. Voordat je de hulpverlening start, vraag je of ze op een veilige plek staan. Na jouw instructies staan ze gelukkig veilig langs de kant van de weg. Je schakelt de hulpdiensten in. Je vertelt aan Pieter dat het wel even kan duren. Je weet dat het extreem warm is in Frankrijk en vraagt of ze water bij zich hebben. Helaas hebben ze dat niet. Daarom bel je direct de hulpdiensten om te vragen of ze wat extra water mee willen nemen.

De volgende dag kijk je in het dossier, wat blijkt: de auto kon niet worden gerepareerd. Gelukkig hebben jouw collega’s het gezin voorzien van vervangend vervoer.
Je belt het gezin nog één keer na om te vragen of alles in orde is, of alles duidelijk is en of ze hun vakantie kunnen voortzetten. Dit is gelukkig het geval en ze zijn erg tevreden over de verleende hulp. De hulpdienst had in de buurt zelfs een aantal ijsjes meegenomen voor de kinderen. Fijn dat dit gezin weer verder kan, op naar het volgende telefoontje!